Zamówienia publiczne aktualne
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 rokuDrukuj informację Zamówienie publiczne: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 rokuSzczegóły informacji
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 roku
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 40974 - 2010
Termin składania ofert / wniosków: 2010-02-22 10:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-02-22 10:10:00
Miejsce złożenia oferty: Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 37, Kod 14-200 Iława, pokój nr 37
Ogłoszono dnia: 2010-02-12 przez Michał Bednarski
Treść:
Iława, dn. 12.02.2010 r.
PZD – b / 343 / 04 / 1-5 / 2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
(O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA)
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Numer sprawy: PZD – b / 343 / 04 / 1-5 / 2010.
Nazwa zadania: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 roku.
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058) Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 37, 14-200 Iława
http://biptest.warmia.mazury.pl/powiat_ilawski
email: pzdilawa4@op.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek od 08:00 do 16:00, wtorek - piątek od 07:00 do 15:00
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: http://biptest.warmia.mazury.pl/powiat_ilawski
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać bezpłatnie:
- można odebrać w siedzibie Zamawiającego, pod adresem podanym w punkcie „I”, pokój nr 37
- pocztą po przesłaniu pisemnej prośby na adres Zamawiającego.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
-
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 roku – 5 zadań, każde z zadań stanowi odrębne zamówienie i obejmuje:
2.1. Zadanie 1 oznaczone PZD – b/343/4/1/2010 – zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Iława (bez miasta Iława), o łącznej długości 128,9 km, polegające na:
-
przygotowaniu 10% mieszanki piasku z solą w ilości 500 t (zgromadzenie odpowiedniej ilości piasku i soli, wymieszanie w odpowiedniej proporcji, zabezpieczenie pryzm folią oraz składowanie gotowej mieszanki, załadunek mieszanki na piaskarki)
-
odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości i utrzymaniu przejezdności wyznaczonych odcinków dróg powiatowych (wg zasad określonych w załączonej tabeli „Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach”),
-
zamontowanie sprzętu Zamawiającego na nośniki Wykonawcy, uzbrojenie w sprzęt zimowy i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oraz wykonanie niezbędnej obsługi technicznej (bieżąca konserwacja piaskarek Zamawiającego, np. wymiana pasków, oleju itp.)
-
zapewnienie dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi, prowadzenie akcji zimowej (podejmowanie natychmiastowych działań w momencie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych), zapewnienie łączności telefonicznej z obsługującymi sprzęt zimowy (wyposażenie w telefony komórkowe)
-
demontaż i konserwacja sprzętu Zamawiającego po zakończonym sezonie wraz z odwiezieniem.
Zimowe utrzymanie dróg będzie prowadzone w zakresie określonym w załączniku 1/1, na odcinkach dróg wyszczególnionych w załączniku nr 2/1.
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń
2.2 Zadanie 2 oznaczone PZD – b/343/4/2/2010
zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Lubawa (bez miasta Lubawa) o łącznej długości 80,0 km, polegające na:
-
przygotowaniu 10% mieszanki piasku z solą w ilości 630 t (zgromadzenie odpowiedniej ilości piasku i soli, wymieszanie w odpowiedniej proporcji, zabezpieczenie pryzm folią oraz składowanie gotowej mieszanki, załadunek mieszanki na piaskarki)
-
odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości i utrzymaniu przejezdności wyznaczonych odcinków dróg powiatowych (wg zasad określonych w załączonej tabeli „Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach”),
-
zamontowanie sprzętu Zamawiającego na nośniki Wykonawcy, uzbrojenie w sprzęt zimowy i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oraz wykonanie niezbędnej obsługi technicznej (bieżąca konserwacja piaskarek Zamawiającego, np. wymiana pasków, oleju itp.)
-
zapewnienie dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi, prowadzenie akcji zimowej (podejmowanie natychmiastowych działań w momencie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych), zapewnienie łączności telefonicznej z obsługującymi sprzęt zimowy (wyposażenie w telefony komórkowe)
-
demontaż i konserwacja sprzętu Zamawiającego po zakończonym sezonie wraz z odwiezieniem.
Zimowe utrzymanie dróg będzie prowadzone w zakresie określonym w załączniku
nr 1/2 na odcinkach dróg wyszczególnionych w załączniku nr 2/2.
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń
2.3 Zadanie 3 oznaczone PZD – b/343/4/3/2010
zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice (bez miasta Susz
i Kisielice) o łącznej długości 143,4 km, polegające na:
-
załadunku mieszanki na piaskarki, odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości i utrzymaniu przejezdności wyznaczonych odcinków dróg powiatowych (wg zasad określonych w załączonej tabeli „Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach”)
-
zamontowanie sprzętu Zamawiającego na nośniki Wykonawcy, uzbrojenie w sprzęt zimowy i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oraz wykonanie niezbędnej obsługi technicznej (bieżąca konserwacja pługów i piaskarek Zamawiającego, np. wymiana pasków, oleju itp.)
-
zapewnienie dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi, prowadzenie akcji zimowej (podejmowanie natychmiastowych działań w momencie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych), zapewnienie łączności telefonicznej z obsługującymi sprzęt zimowy (wyposażenie w telefony komórkowe)
-
demontaż i konserwacja sprzętu zamawiającego po zakończonym sezonie wraz z odwiezieniem.
Zimowe utrzymanie dróg będzie prowadzone w zakresie określonym w załączniku
nr 1/3 na odcinkach dróg wyszczególnionych w załączniku nr 2/3
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń
2.4 Zadanie 4 oznaczone PZD – b/343/4/4/2010
zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zalewo (bez miasta Zalewo) o łącznej długości 78,3 km, polegające na:
-
przygotowaniu 10% mieszanki piasku z solą w ilości 300 t (zgromadzenie odpowiedniej ilości piasku i soli, wymieszanie w odpowiedniej proporcji, zabezpieczenie pryzm folią oraz składowanie gotowej mieszanki, załadunek mieszanki na piaskarki)
-
odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości i utrzymaniu przejezdności wyznaczonych odcinków dróg powiatowych (wg zasad określonych w załączonej tabeli „Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach”),
-
zamontowanie sprzętu na nośniki, uzbrojenie w sprzęt zimowy i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oraz wykonanie niezbędnej obsługi technicznej
-
zapewnienie dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi, prowadzenie akcji zimowej (podejmowanie natychmiastowych działań w momencie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych), zapewnienie łączności telefonicznej z obsługującymi sprzęt zimowy (wyposażenie w telefony komórkowe).
Zimowe utrzymanie dróg będzie prowadzone w zakresie określonym w załączniku
nr 1/4 na odcinkach dróg wyszczególnionych w załączniku nr 2/4.
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń
2.5 Zadanie 5 oznaczone PZD – b/343/4/5/2010
zimowe utrzymanie ulic powiatowych na terenie miasta Iława o łącznej długości
12,2 km, polegające na:
-
przygotowaniu 20% mieszanki piasku z solą w ilości 150 t (zgromadzenie odpowiedniej ilości piasku i soli, wymieszanie w odpowiedniej proporcji, zabezpieczenie pryzm folią oraz składowanie gotowej mieszanki, załadunek mieszanki na piaskarki)
-
odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości i utrzymaniu przejezdności wyznaczonych odcinków ulic powiatowych (wg zasad określonych w załączonej tabeli „Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach”),
-
zamontowanie sprzętu na nośniki, uzbrojenie w sprzęt zimowy i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oraz wykonanie niezbędnej obsługi technicznej
-
zapewnienie dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi, prowadzenie akcji zimowej (podejmowanie natychmiastowych działań w momencie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych), zapewnienie łączności telefonicznej z obsługującymi sprzęt zimowy (wyposażenie w telefony komórkowe).
Zimowe utrzymanie ulic będzie prowadzone w zakresie określonym w załączniku
nr 1/5 na odcinkach wyszczególnionych w załączniku nr 2/5.
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń
2. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych:
-
Zadanie 1 oznaczone numerem PZD – b/343/4/1/2010 utrzymanie dróg na terenie gminy Iława – łącznie 128,9 km
-
Zadanie 2 oznaczone numerem PZD – b/343/4/2/2010 utrzymanie dróg na terenie gminy Lubawa – łącznie 80,0 km
-
Zadanie 3 oznaczone numerem PZD – b/343/4/3/2010 utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice – łącznie 143,4 km
-
Zadanie 4 oznaczone numerem PZD – b/343/4/4/2010 utrzymanie dróg na terenie gminy Zalewo – łącznie 78,3 km
-
Zadanie 5 oznaczone numerem PZD – b/343/4/5/2010 utrzymanie ulic powiatowych na terenie miasta Iława – łącznie 12,2 km
Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców:
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą dysponować n/w sprzętem do zimowego utrzymania dróg (sprzęt własny, wynajęty użyczony lub dzierżawiony).
Zadanie nr 1
Wymagany sprzęt:
-
Nośnik o ładowności powyżej 10 t (typu Jelcz, Kamaz) pod piaskarkę P-3,
z pługiem jednostronnym lub dwustronnym – w zależności od potrzeb (piaskarka Zamawiającego, obsługa Wykonawcy, pług jednostronny lub dwustronny Wykonawcy) – 1 jednostka -
Nośnik o ładowności 7,5 t (lub powyżej 7,5 t) z piaskarką i pługiem jednostronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Równiarka samojezdna – 1 jednostka (sprzęt i obsługa Wykonawcy)
-
Ciągnik rolniczy z dwoma napędami, z pługiem czołowym dwustronnym
– 1 jednostka (sprzęt i obsługa Wykonawcy) -
Spycharka DT 75, lub ładowarka np. typ FADROMA (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Pozostały sprzęt wymieniony w załączniku nr 1/1a (sprzęt i obsługa Wykonawcy)
Zadanie nr 2
Wymagany sprzęt:
-
Nośnik o ładowności powyżej 10 t (typu Jelcz, Kamaz), pod piaskarkę P-3
z pługiem jednostronnym lub dwustronnym – w zależności od potrzeb (piaskarka Zamawiającego, obsługa Wykonawcy, pługi jednostronny i dwustronny Wykonawcy) – 2 jednostki -
Nośnik o ładowności powyżej 7 t z piaskarką i pługiem jednostronnym (sprzęt
i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka -
Równiarka samojezdna (sprzęt i obsługa wykonawcy) – 1 jednostka
-
Ciągnik rolniczy z dwoma napędami, z pługiem czołowym dwustronnym (sprzęt i obsługa wykonawcy) – 1 jednostka
-
Spycharka DT 75, lub ładowarka np. typu FADROMA (sprzęt i obsługa wykonawcy) – 1 jednostka
-
Pozostały sprzęt wymieniony w załączniku nr 1/2a (sprzęt i obsługa wykonawcy)
Zadanie nr 3
Wymagany sprzęt:
-
Nośnik pod piaskarkę P-1 i pług jednostronny (piaskarka i pług Zamawiającego, obsługa i załadunek mieszanki na piaskarkę Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Nośnik o ładowności powyżej 10 t (typu Jelcz, Kamaz), z pługiem jednostronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Równiarka samojezdna (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Ciągnik rolniczy z dwoma napędami, z pługiem czołowym dwustronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Spycharka DT 75, lub ładowarka np. typ FADROMA (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Ładowarka o poj. łyżki 0,25 (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Pozostały sprzęt (sprzęt i obsługa Wykonawcy) wymieniony w załączniku
nr 1/3a
Uwaga:
Do zadań Wykonawcy należeć będzie załadunek mieszanki na piaskarki, należy to uwzględnić przy szacowaniu wartości pracy nośników.
Zadanie 4
Wymagany sprzęt:
-
Nośnik z piaskarką i pługiem jednostronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Równiarka samojezdna (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Ciągnik rolniczy C-380 z pługiem czołowym dwustronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Spycharka DT 75 lub ładowarka np. typ FADROMA (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 2 jednostki
-
Pozostały sprzęt wymieniony w załączniku nr 1/4a (sprzęt i obsługa Wykonawcy)
Zadanie 5
Wymagany sprzęt:
-
Nośnik o ładowności 7,5 t z piaskarką i pługiem jednostronnym (sprzęt i obsługa Wykonawcy) – 1 jednostka
-
Równiarka samojezdna – 1 jednostka (sprzęt i obsługa Wykonawcy)
-
Ładowarka np. typ FADROMA – 1 jednostka (sprzęt i obsługa Wykonawcy)
-
Samochód wywrotka lub ciągnik rolniczy (do ewentualnego wywozu śniegu)
– 1 jednostka -
Pozostały sprzęt wymieniony w załączniku nr 1/5a (sprzęt i obsługa wykonawcy)
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Zadania 1 – 5 wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia (usług): od dnia podpisania umowy do dnia 15.04.2010 r.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia,
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej,
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
5.1 jest niezgodną z ustawą.
5.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.
5.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
5.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny.
5.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych
5.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
6. Brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1
pkt. 3 ustawy: Brak zalegania przez Wykonawcę z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.4. Brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1
pkt. 4-8 ustawy: Brak prawomocnego skazania osób fizycznych, wspólników spółki jawnej, partnerów lub członków zarządu spółki partnerskiej, komplementariuszy spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub urzędujących członków organu zarządzającego osób prawnych - za przestępstwo w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego. Brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy: Brak orzeczenia sądu zakazu ubiegania się podmiotu zbiorowego o zamówienie, na podstawie przepisów
o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
7. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o
dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
Odrzucenie oferty Wykonawcy w zakresie jednego zadania nie powoduje automatycznie odrzucenia jego oferty w zakresie innego zadania..
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium na żadne z zadań.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena oferty brutto 100%.
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego
Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 37, Kod 14-200 Iława, pokój nr 37, w terminie do dnia: 22.02.2010 r. do godz. 10:00.
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 37, Kod 14-200 Iława, pokój nr 35, dnia 22.02.2010 r. o godz. 10:10.
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do dnia 24.03.2010 r.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu iławskiego, na przełomie marca i kwietnia 2010 roku
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Iławie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Michał Wojciechowski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-02-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Michał Bednarski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-02-12 13:42:41 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-02-12 13:43:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2010-02-22 16:04:31 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2646 raz(y) |