ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Budownictwa, Architektury i Inwestycji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Decyzja zatwierdzająca projekt zagospodarowania terenu

Informacja ogłoszona dnia 2022-05-05 07:27:56 przez Administrator Systemu, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

DECYZJA NR 205/2022
 
Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę  z dnia: 31.03.2022r.
 
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt
architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę
 
dla: Gospodarstwo Rolne "Wilkowo" Piotr Michalczyk
86-320 Łasin
ul. Dworcowa 40A
 
obejmujące: budowę czterech budynków inwentarskich do hodowli indyków, stodoły, budynku na padłe ptaki, budynku socjalnego, wagi samochodowej, zbiorników gazowych naziemnych - 8szt., zbiorników na nieczystości płynne - 3 szt. oraz pozostałej niezbędnej infrastruktury technicznej położonego: na działce nr 168 obręb Sobiewola (0017)  gm. Kisielice z zachowaniem następujących warunków:
1) szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót  budowlanych:
a) obiekty budowlane podlegają geodezyjnemu wyznaczeniu w terenie, a po ich wybudowaniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
b) budowa winna być wykonywana zgodnie z wyżej zatwierdzonym projektem budowlanym, który jest integralną częścią niniejszej decyzji i stanowi załącznik nr 1, zgodnie z wiedzą i sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami prawa, w tym bhp i ochrony środowiska, pod kierownictwem i nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane,
c) powiadomić wszystkich właścicieli (zarządców) sieci uzbrojenia technicznego i zarząd drogi przed rozpoczęciem robót budowlanych. Uzyskać ewentualne pozwolenie na zajęcie pasa drogowego oraz zezwolenie na wycinkę drzew.
2) szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
     a) ustanowić kierownika budowy,
     b) inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - §3 pkt 2 lit a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru  inwestorskiego.
3) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego po upływie 14 dni od zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji z zastrzeżeniem art. 54 ust. 2 - mając na względzie art. 56 ust. 1a, wynikających z treści art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
 
UZASADNIENIE
 
            Niniejszy wniosek dotyczy inwestycji polegającej na budowie czterech budynków inwentarskich do hodowli indyków, stodoły, budynku na padłe ptaki, budynku socjalnego, wagi samochodowej, zbiorników gazowych naziemnych - 8szt., zbiorników na nieczystości płynne - 3 szt. oraz pozostałej niezbędnej infrastruktury technicznej na działce nr 168 obręb Sobiewola (0017) gm. Kisielice.
 
Wraz z niniejszym wnioskiem Inwestor przedłożył:
  1. Trzy egzemplarze projektu budowlanego w wersji papierowej wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw,
  2. oświadczenie z dnia 31.03.2022 r. o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
  3. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 08.02.2021., o oznaczeniu RRG.OŚ.6220.10.7.2020, ostateczną z dniem 02.03.2021r., o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
            Stosownie do przepisu art. 28 ust. 1 Prawa budowlanego   w związku z art. 3 pkt. 6 i 7 Prawa budowlanego, opisana wyżej Inwestycja wymaga uzyskania decyzji w przedmiocie pozwolenia na budowę.
Organem właściwym do rozpoznania niniejszego wniosku oraz wydania decyzji w niniejszej sprawie jest Starosta Powiatu Iławskiego stosowanie do treści przepisów art. 80 ust. 1 pkt. 1 Prawa budowlanego w związku z art. 81 ust. 1 pkt. 2  Prawa budowlanego w związku z art. 82 Prawa budowlanego.
            Zgodnie z przepisem art. 28 ust. 2 Prawa budowlanego stronami postępowania wszczętego w związku ze złożeniem niniejszego wniosku są: Inwestor – wnioskodawca i właściciele działek sąsiednich. Ustalony przez tutejszy organ obszar oddziaływania inwestycji obejmuje działki nr 168, 148, 210, 221, 50, 211, 212/2  obręb Sobiewola (0017), nr 218, 163/2, 226  obręb Limża (0010), nr 232  obręb Byliny (0003), gm. Kisielice. Został on wyznaczony  zgodnie z definicją zawartą w przepisie art. 3 pkt. 20 Prawa budowlanego, zgodnie z odrębnymi przepisami, w szczególności:
  1. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 roku w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 112).
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.),
jak również z uwzględnieniem funkcji, formy i konstrukcji projektowanych obiektów oraz innych ich cech charakterystycznych oraz sposobu zagospodarowania terenu znajdującego się w otoczeniu inwestycji. Obszar oddziaływania został wyznaczony na podstawie informacji zawartych w decyzji środowiskowej jak również w projekcie budowlanym.
            Niniejszym wniosek spełnia wszelkie wymogi przewidziane przepisami Prawa budowlanego oraz zasługuje na uwzględnienie, z poniżej wskazanych względów.
            Stosownie do przepisu art. 32 ust. 4 pkt. 2 Prawa budowlanego oraz art. 33 ust. 2 pkt. 2 Prawa Budowlanego przedłożono oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej, o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
            Przedłożony projekt budowlany stosownie do treści przepisu art. 35 ust. 1 pkt. 1 Prawa budowlanego jest zgodny z zapisami Uchwały Nr XXVII/32/2009 Rady Miejskiej w Kisielicach z dnia 24 czerwca 2009 roku w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta Kisielice.
            Projekt budowlany zawiera wszelkie konieczne elementy wskazane w przepisie art. 34 ust. 2 Prawa budowlanego. Jednocześnie, został on wykonany oraz sprawdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, jest kompletny i posiada wszelkie uzgodnienia, zaświadczenia oraz opinie (przepis art. 35 ust. 1 pkt. 3 i 4 Prawa budowlanego) co potwierdza oświadczenie (wymagane na podstawie art. 34 ust. 3d pkt 3 Prawa budowlanego) złożone przez projektantów i sprawdzających, posiadających wymagane prawem uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej; architektonicznej; elektroenergetycznej i sanitarnej, legitymujących się aktualnym na dzień sporządzenia projektu zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 Prawa budowlanego jak również zgodnie z przepisami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.
Uznać należy również, że wchodzący w skład projektu budowlanego projekt zagospodarowania działki jest zgodny z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi (art. 35 ust. 1 pkt. 2 Prawa budowlanego).
Przedłożony projekt budowlany zgodny jest z wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, która odnośnie niniejszej inwestycji została wydana przez Burmistrza Kisielic dnia 08.02.2021 r., stała się ostateczna z dniem 02.03.2021 r., a która stanowi załącznik do niniejszego wniosku (stosownie do treści przepisu art. 35 ust. 1 pkt. 1 Prawa budowlanego). W przedmiotowej decyzji właściwy organ określił środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację Inwestycji. W powyższej decyzji planowane przedsięwzięcie zakwalifikowano do kategorii przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko stosownie do treści przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839). Na etapie wydawania przedmiotowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację Inwestycji uwzględniono wyniki uzgodnień i opinii, ustaleń zawartych w raporcie  o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i wyniki postępowania z udziałem społeczeństwa. Tym samym, uznać należy iż Inwestycja objęta niniejszym wnioskiem spełnia wszelkie wymogi zawarte w przepisach z zakresu ochrony środowiska.
Mając na uwadze powyższe uznać należy, że spełnione zostały wymogi opisane w przepisach art. 35 ust. 1 Prawa budowlanego oraz art. 32 ust. 4 Prawa budowlanego. Stąd też, na podstawie przepisu art. 35 ust. 4 Prawa budowlanego organ zobligowany jest do uwzględnienia niniejszego wniosku i wydania decyzji zatwierdzającej projekt budowlany oraz w przedmiocie pozwolenia na budowę, w zakresie opisanej na wstępie oraz w petitum wniosku.
            Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie  za pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
            Zgodnie art. 107 § 1 pkt 7 Kpa informuję o prawie do zrzeczenia się odwołania od niniejszej decyzji. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna - art. 127a § 2 Kpa, co oznacza, że nie jest od niej możliwe wniesienie odwołania ani skargi do sądu administracyjnego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Iławie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-05-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Iwona Zaborowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-05-05 07:27:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-05-05 07:27:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-05-05 07:27:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
379 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony