Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

WYDANIE TABLIC REJESTRACYJNYCH - NOWE, WTÓRNIKI, DODATKOWA

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2020-05-04 19:23:34

Termin załatwienia

niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Iławie
ul. Gen. Andersa 2a, 14-200 Iława
Wydział Komunikacji - parter budynku - sala operacyjna
 
Dla mieszkańców Miasta i Gminy Lubawa
Zamiejscowe stanowisko Wydziału Komunikacji 
ul. Rzepnikowskiego 9a, 14-200 Lubawa

Telefon kontaktowy

89-649-07-32, 89-649-07-31, 89-649-07-51, 89-649-08-31, 89-649-08-28, 89-649-08-29 , zamiejscowe stanowisko w Lubawie 89 645 37 63

Adres e-mail

komunikacja@powiat-ilawski.pl

Sposób załatwienia

Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Iławie ul. gen. Władysława Andersa 2a 14-200 Iława

Wymagane Dokumenty

1.  UZYSKANIE WTÓRNIKA TABLIC(Y)  REJESTRACYJNYCH W PRZYPADKU ZAGUBIENIA
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej BIP->Wnioski, druki, procedury załatwiania spraw->druki)
  • oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  • oświadczenie o zagubieniu tablic(y),
  • dowód opłaty komunikacyjnej oraz dowód opłaty skarbowej w przypadku złożenia pełnomocnictwa (jeśli opłata skarbowa  jest wymagana) - wykaz opłat poniżej
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument udzielający pełnomocnictwa 
Do wglądu:
  • oryginał dowodu osobistego lub inny dokument tożsamości (paszport, karta stałego pobytu)   
     
 Opłaty:  
 
  • 52,50 zł  - wtórnik jednej tablic, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 52,50 zł  - w przypadku motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego,
  • 42,50 zł  - w przypadku motoroweru.
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa (Uwaga - zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
  • Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych" z symbolem Unii Europejskiej
  • Podczas odbioru wtórnika tablic(y) rejestracyjnej należy przedstawić tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
 
 
2.  UZYSKANIE WTÓRNIKA TABLIC(Y)  REJESTRACYJNYCH W PRZYPADKU KRADZIEŻY
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej BIP->Wnioski, druki, procedury załatwiania spraw->druki)
  • oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  • oświadczenie o utracie tablic(y),
  • dowód opłaty komunikacyjnej oraz dowód opłaty skarbowej w przypadku złożenia pełnomocnictwa (jeśli opłata skarbowa  jest wymagana) - wykaz opłat poniżej
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument udzielający pełnomocnictwa 
Do wglądu:
  • oryginał dowodu osobistego lub inny dokument tożsamości (paszport, karta stałego pobytu)   
     
 Opłaty:  
  • 52,50 zł - wtórnik jednej tablic, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 52,50 zł  - w przypadku motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego,
  • 42,50 zł  - w przypadku motoroweru.
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa (Uwaga - zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
  • Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych" z symbolem Unii Europejskiej
  • Podczas odbioru wtórnika tablic(y) rejestracyjnej należy przedstawić tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
 
 
3.   UZYSKANIE WTÓRNIKA TABLIC(Y)  REJESTRACYJNYCH W PRZYPADKU ZNISZCZENIA
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej BIP->Wnioski, druki, procedury załatwiania spraw->druki)
  • oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  • tablice(a) rejestracyjne,
  • dowód opłaty komunikacyjnejoraz dowód opłaty skarbowej w przypadku złożenia pełnomocnictwa (jeśli opłata skarbowa  jest wymagana) - wykaz opłat poniżej
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument udzielający pełnomocnictwa 
Do wglądu:
  • oryginał dowodu osobistego lub inny dokument tożsamości (paszport, karta stałego pobytu)   
     
 Opłaty:  
  • 52,50 zł - wtórnik jednej tablic, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 52,50 zł  - w przypadku motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego,
  • 42,50 zł  - w przypadku motoroweru.
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa (Uwaga - zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
  • Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych" z symbolem Unii Europejskiej
  • Podczas odbioru wtórnika tablic(y) rejestracyjnej należy przedstawić tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
 
 
4.   UZYSKANIE TABLIC  REJESTRACYJNYCH  Z  NOWYM  NUMEREM  W  PRZYPADKU  ZAGUBIENIA/ZNISZCZENIA/KRADZIEŻY
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej BIP->Wnioski, druki, procedury załatwiania spraw->druki)
  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • dowód opłaty komunikacyjnej oraz dowód opłaty skarbowej w przypadku złożenia pełnomocnictwa (jeśli opłata skarbowa  jest wymagana) - wykaz opłat poniżej,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument udzielający pełnomocnictwa,
w zależności od sytuacji należy dołączyć:
  • tablice rejestracyjne w przypadku zniszczenia,
  • stosowne oświadczenie, złożone ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań - w przypadku utraty tablic rejestracjnych,
Do wglądu:
  • oryginał dowodu osobistego lub inny dokument tożsamości (paszport, karta stałego pobytu) 
 
Opłaty:  
  • 165,00 zł – wymiana tablic rejestracyjnych w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 125,00 zł  – wymiana tablicy rejestracyjnej w przypadku motocykla, ciągnika, przyczepy,
  • 115,00 zł  – wymiana tablicy rejestracyjnej w przypadku motoroweru,
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa (Uwaga - zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
  • zmiana numerów rejestracyjnych wiąże się z koniecznością wymiany dowodu rejestracyjnego. W związku z tym na okres 30 dni organ rejestrujący wydaje pozwolenie czasowe na wniosek własciciela (opłata 19 zł) i składa zamówienie na spersonalizowany dowód rejestracyjny do PWPW SA w Warszawie.

Czas realizacji

Niezwłocznie:
- po złożeniu wniosku o wtórnik tablic tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta;
po złożeniu wniosku o tablice z nowym numerem wydaje się pozwolenie czasowe ważne na okres 30 dni oraz nowe tablice rejestracyjne

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi

Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie dla pojazdu tablic tymczasowych i pozwolenia czasowego.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Iławie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-05-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Nikczeńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-05-04 19:23:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Nikczenska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-05-04 19:23:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Nikczenska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-03 11:18:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4898 raz(y)