Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa
Szczegóły informacji
Informacje ogólne
Informacja ogłoszona dnia 2009-09-22 08:43:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dyrektor: Maria Jaworska
pok. 112, I piętro
tel. (89) 649-07-20
fax. (89) 649-66-00
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa należy:
- Opracowywanie projektów dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania Starostwa, w tym m.in. regulaminów: organizacyjnego, pracy i ich aktualizacja oraz instrukcji, zarządzeń i pism okólnych Starosty.
- Prowadzenie ewidencji i zbioru aktów prawnych Starosty.
- Prowadzenie kancelarii ogólnej i wykonywanie obsługi sekretariatu Starostwa.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz czuwanie nad ich terminowym i rzeczowym załatwieniem.
- Opracowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu Iławskiego.
- Prowadzenie zbioru statutów i regulaminów organizacyjnych powiatowych jednostek organizacyjnych oraz powiatowych inspekcji i straży działających na terenie powiatu iławskiego.
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru powiatowych jednostek organizacyjnych oraz powiatowych inspekcji i straży działających na terenie powiatu iławskiego.
- Zabezpieczanie obsługi informatycznej Starostwa.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego Iławie.
- Realizowanie ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym w porozumieniu z Sekretarzem Powiatu udzielanie informacji na wniosek osoby lub instytucji.
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji czasu pracy,
- bieżąca kontrola terminowej realizacji badań lekarskich,
- nadzór nad dopuszczeniem pracownika do pracy,
- sprawozdawczość i analiza kadrowa na potrzeby wewnętrzne oraz GUS,
- prowadzenie akt osobowych,
- przygotowywanie dokumentów kadrowych i nadzór nad ich obiegiem,
- ewidencjonowanie urlopów i zwolnień lekarskich,
- sporządzanie projektów umów o dzieło i zleceń,
- przeprowadzanie otwartych i konkurencyjnych naborów na wolne urzędnicze stanowiska pracy w Starostwie Powiatowym w Iławie,
- organizowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
- sporządzanie planów urlopów wypoczynkowych pracowników.
- Sporządzanie wniosków o odznaczenia państwowe i resortowe.
- Współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, a w szczególności:
- uczestniczenie w opracowywaniu, realizacji i ocenie efektów programów, planów i strategii dotyczących polityki społecznej,
- przygotowywanie projektów umów i porozumień dotyczących realizowanej przez powiat polityki społecznej,
- koordynacja i nadzorowanie realizacji projektów i programów powiatu w zakresie polityki społecznej.
- Wnioskowanie i realizacja programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami” obszar A.
- Współdziałanie z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie realizacji zadań powiatu dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.
- Organizowanie posiedzeń Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, sporządzanie uchwał, protokołów oraz kompletowanie dokumentacji.
- Koordynacja i współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania powiatu w zakresie pomocy społecznej i opieki zdrowotnej.
- Współpraca z Warmińsko - Mazurskim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim i urzędami miast i gmin oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie spraw związanych z funkcjonowaniem pomocy społecznej i opieki zdrowotnej w powiecie.
- Współpraca z ekspertami i środowiskami opiniotwórczymi w zakresie polityki społecznej, polityki rodzinnej, promocji i ochrony zdrowia.
- Przyjmowanie skarg i wniosków związanych z pracą powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie pomocy społecznej i opieki zdrowotnej.
- Opracowywanie sprawozdań statystycznych związanych z pomocą społeczną, promocją zdrowia i opieką zdrowotną oraz organizacjami pozarządowymi.
- Współdziałanie z Oddziałem NFZ w zakresie realizacji zadań powiatu dotyczących promocji, profilaktyki i opieki zdrowotnej.
- Współdziałanie z Urzędem Wojewódzkim przy sporządzaniu wojewódzkiego planu działania systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.
- Realizacja zadań powiatu określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a w szczególności:
- tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia,
- analiza i ocena potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany,
- promocja zdrowia i profilaktyka, mające na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu,
- opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu,
- współpraca w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i opieki zdrowotnej z właściwymi terytorialnie gminami,
- przekazywanie Marszałkowi Województwa informacji o realizowanych na terenie powiatu programach polityki zdrowotnej,
- inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonych na terenie powiatu,
- pobudzanie działań na rzecz indywidualnej i zbiorowej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia,
- podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych.
- Przygotowywanie projektów dokumentów z zakresu nadzoru organu założycielskiego nad podmiotem leczniczym, zgodnie z ustawą o działalności leczniczej.
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu iławskiego.
- Realizacja ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, a w szczególności:
- udzielanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
- decydowanie o przekazywaniu zwłok szkołom wyższym,
- organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych.
- Współdziałanie z organami państwowymi inspekcji sanitarnej i weterynaryjnej dla zapewnienia właściwego stanu sanitarno - higienicznego powiatu.
- Realizacja zadań Starosty w zakresie wynikającym z ustawy Prawo o stowarzyszeniach i ustawy o fundacjach, a w szczególności:
- sprawdzanie merytoryczne na wniosek sądu rejestrowego przedłożonych do sądu dokumentów dotyczących zakładania i rejestracji stowarzyszeń oraz fundacji,
- nadzór nad działalnością fundacji i stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.
- Prowadzenie ewidencji fundacji i stowarzyszeń mających siedzibę na terenie powiatu iławskiego.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, w zakresie wynikającym z tej ustawy, a w szczególności:
- opracowywanie i realizacja Programu współpracy powiatu iławskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi pomiotami określonymi w ww. ustawie,
- wykonywanie czynności związanych ze zlecaniem przez powiat zadań należących do sfery pożytku publicznego, w tym organizowanie otwartych konkursów ofert,
- kontrola i nadzór nad realizacją przez organizacje pozarządowe i inne podmioty określone w ww. ustawie zadań zleconych przez powiat,
- opracowywanie zasad konsultowania i konsultowanie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w ww. ustawie projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
- Współpraca z Radą Organizacji Pozarządowych Powiatu Iławskiego.
- Współpraca z Radami Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko- Mazurskiego oraz Radami Działalności Pożytku Publicznego.
- Realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych oraz innych spraw wynikających z ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
- Udzielanie pomocy na zagospodarowanie się osobom przybyłym na podstawie wizy repatriacyjnej.
- Przygotowywanie projektów zezwoleń w sprawie prowadzenia na terytorium kraju działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne.
- Koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności:
- przygotowywanie i realizacja procedur zamówień publicznych zgodnie z wnioskami wydziałów merytorycznych Starostwa,
- organizowanie pracy Komisji Przetargowej,
- prowadzenie dokumentacji postępowań o udzielanie zamówienia publicznego,
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących udzielonych zamówień publicznych.
- Realizacja zadań z zakresu obronności, w tym na potrzeby obronne państwa, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, a w szczególności:
- w zakresie obronności:
- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
- zabezpieczenie organizacji oraz funkcjonowania stanowiska kierowania Starosty,
- planowanie oraz realizacja zadań akcji kurierskiej na potrzeby mobilizacyjnego rozwinięcia jednostek Sił Zbrojnych RP,
- planowanie, organizacja i realizacja szkolenia obronnego,
- wykonywanie, aktualizacja i uzgadnianie z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Iławskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz uruchamianie i realizacja zadań ujętych w tym Planie,
- planowanie przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
- dokonywanie corocznych przeglądów obronnych w ramach Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przeglądów Obronnych,
- reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- organizowanie i zabezpieczenie prac Powiatowej Komisji Lekarskiej,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie obronności,
- w zakresie obrony cywilnej:
- tworzenie i przygotowywanie do działań formacji obrony cywilnej,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
- opracowywanie powiatowego planu obrony cywilnej i opiniowanie gminnych planów obrony cywilnej
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
- planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury,
- w zakresie zarządzania kryzysowego:
- obsługa organizacyjno-techniczna Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- organizowanie współpracy z gminami i sąsiednimi powiatami na czas sytuacji kryzysowych,
- kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
- opracowywanie i przedkładanie Wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- zatwierdzanie gminnych planów zarządzania kryzysowego,
- zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
- gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących infrastruktury krytycznej, organizowanie działań na rzecz ochrony infrastruktury krytycznej,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie zarządzania kryzysowego,
- prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze powiatu,
- prowadzenie analizy i opracowywanie prognoz dotyczących pożarów, klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
- budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego oraz służb, inspekcji i straży i innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu,
- organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie powiatu,
- w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:
- obsługa organizacyjno-techniczna Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
- współdziałanie z szefami powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących poprawy bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
- w zakresie obronności:
- Organizacja pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
- pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- nadzór nad funkcjonowaniem powiatowych elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach województwa,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze,
- dokumentowanie działań podejmowanych przez Centrum.
- Realizacja ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, a w szczególności:
- przygotowywanie uchwały ustalającej wysokość opłat za usuwanie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających na obszarze powiatu iławskiego,
- organizowanie prowadzenia strzeżonego portu lub przystani.
- Współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi gmin powiatu.
- Współdziałanie z analogicznymi merytorycznie jednostkami powiatowymi i regionalnymi.
Do zakresu działania Biura Obsługi Organów Powiatu należy:
Wykonywanie obsługi merytorycznej i organizacyjnej Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, a w szczególności:
- Organizacyjne przygotowywanie posiedzeń Rady Powiatu i Komisji, w tym powielanie i rozsyłanie materiałów.
- Zapewnienie obsługi technicznej sesji Rady Powiatu, posiedzeń Zarządu Powiatu i posiedzeń Komisji, w tym sporządzanie protokołów i kompletowanie materiałów i dokumentacji z ww. sesji i posiedzeń.
- Koordynacja działań prowadzących do powstania uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu oraz czuwanie nad zachowaniem właściwych terminów, a następnie przekazaniem tych uchwał do realizujących je podmiotów.
- Prowadzenie rejestru uchwał Rady Powiatu, uchwał Zarządu Powiatu i wniosków Komisji Rady.
- Prowadzenie rejestru zapytań i interpelacji Radnych.
- Prowadzenie korespondencji Przewodniczącego Rady Powiatu.
- Prowadzenie rejestru prawa miejscowego.
- Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie obsługi organów powiatu.
Do zakresu działania Referatu Administracyjno – Gospodarczego należy:
- Organizacja obsługi organizacyjno – gospodarczej Starostwa, w tym:
- wyposażenie biur,
- zaopatrzenie w sprzęt techniczny (komputery, kserokopiarki, faksy i inne),
- zabezpieczenie w materiały biurowe i druki,
- zabezpieczenie w niezbędne czasopisma oraz literaturę prawną,
- zamawianie, w uzgodnieniu z Sekretarzem, pieczęci urzędowych i stempli Starostwa oraz prowadzenie ich rejestru.
- Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją budynku będącego siedzibą Starostwa.
- Zabezpieczenie fizyczne obiektu Starostwa – siedziby Urzędu.
- Obsługa centrali telefonicznej i kserokopiarki w Punkcie Informacyjnym.
- Prowadzenie zakładowego zbioru bibliotecznego.
- Prowadzenie obsługi technicznej Starostwa, w tym:
- utrzymanie czystości obiektów,
- dozór obiektów,
- zabezpieczenie doraźnych napraw i konserwacji,
- kierowanie, utrzymanie, zabezpieczenie własnego transportu zakładowego,
- inne zadania wg określonych potrzeb.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych o niskiej wartości.
- Obsługa imprez, spotkań i narad organizowanych przez Radę Powiatu i Zarząd Powiatu.
- Prowadzenie spraw związanych z najmem i użytkowaniem lokali, w tym wykorzystywania sal narad i innych pomieszczeń przez instytucje i organizacje pozarządowe.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Iławie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ewelina Polak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-09-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Maria Jaworska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-09-22 08:42:44 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Aleksandra Łużyńska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-09-22 08:43:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Aleksandra Łużyńska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-03-17 11:50:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3185 raz(y) |