ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XIX/142/08Drukuj informacjęAkt prawny: XIX/142/08

Szczegóły informacji

XIX/142/08

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XIX

Kadencja: III kadencja

Data wejścia w życie: 2008-06-30

Data podjęcia/podpisania: 2008-06-30

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2008-06-30

Tytuł aktu:

W sprawie: procedury uchwalania budżetu powiatu iławskiego

Traci moc:

VIII/52/99

Na podstawie:

Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),

Treść:

§ 1. Uchwała określa zasady i tryb opracowania projektu budżetu powiatu oraz rodzaje i szczegółowość opracowania materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.

§ 2. 1. Przewodniczący Zarządu w terminie do końca sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy wydaje Zarządzenie
w sprawie opracowania projektów planów finansowo-rzeczowych do projektu budżetu na dany rok.
2.    Zarządzenie to adresowane jest do wszystkich jednostek i osób uczestniczących w opracowaniu i uchwalaniu budżetu powiatu.
3.    Podstawą przygotowania planów rzeczowych oraz projektów planów finansowych są założenia i zasady określone ww. zarządzeniem.
4.    Projekty planów finansowych jednostki organizacyjne, służby, inspekcje i straże opracowują w układzie tabelarycznym zgodnie z załącznikami nr  1, 2, 3, 4 , 5, 6 do niniejszej uchwały.
5.    Do projektów planów finansowych jednostki, służby, inspekcje i straże dołączają objaśnienia obejmujące szczegółowe omówienie dochodów i uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków oraz informację o ilości i wartości mienia, którym zarządzają.
6.    Termin składania projektów planów i wniosków upływa z dniem 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy. Wnioski zgłoszone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

§ 3. 1. Skarbnik Powiatu przy współpracy Dyrektorów Wydziałów tematycznie związanych z jednostkami organizacyjnymi powiatu, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w oparciu o przedłożone projekty planów finansowych, wnioski i propozycje Zarządu, a także obliczone kwoty dochodów własnych powiatu, dotacji i subwencji.
2.    Zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków Skarbnik Powiatu przedkłada Zarządowi w celu analizy w terminie do 30 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
3.    Zarząd Powiatu po analizie materiałów opracowanych przez Skarbnika i dokonaniu korekt przygotowuje projekt budżetu powiatu wraz z objaśnieniami i zatwierdza go w drodze uchwały.

§ 4. 1. Projekt uchwały budżetowej opracowuje się w układzie:
1)    plan dochodów budżetowych w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej tj. dział, rozdział, paragraf;
2)    plan wydatków budżetowych z podziałem na działy i rozdziały.
2.    Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1)    prognozowane dochody według źródeł w podziale na dochody bieżące i majątkowe;
2)    wydatki budżetowe:
a)    bieżące, w tym w szczególności:
-  wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń;
-  dotacje;
-  wydatki na obsługę długu powiatu;
- wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat;
b)    wydatki majątkowe.
3)    źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu;
4)    przychody i rozchody budżetu powiatu;
5)    wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów.
6)    wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących:
a)    z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajace zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
b)      środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w podpunkcie a.
w części związanej z realizacją zadań powiatu,
7)    plany przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych;
8)    plany przychodów i wydatków funduszy celowych;
9)    limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na :
- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu;
- finansowanie planowanego deficytu budżetu;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
10) upoważnienia dla Zarządu Powiatu do zaciągnięcia zobowiązań na:
- finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne;
- finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż z budżetu Unii Europejskiej;
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym;
11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych;
12) dochody i wydatki związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce odrębnymi ustawami;
13) dotacje, inne niż określone w punkcie 11;
14) dochody i wydatki związane z realizacją umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego.

§ 5. Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
1)    upoważnienia dla Zarządu Powiatu do zaciągnięcia kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu powiatu;
2)    upoważnienia dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie w zakresie dokonywania zmian w planie wydatków
z wyłączeniem wydatków między działami;
3)    inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu;

§ 6. Do projektu uchwały budżetowej Zarząd Powiatu dołącza:
1)    szczegółowe objaśnienia dochodów z poszczególnych źródeł;
2)    szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków, w tym:
a)    wydatków na zadania własne;
b)    wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi ustawami;
c)    wydatków na cele inwestycyjne;
d)    dotacji dla jednostek organizacyjnych rozliczających się z budżetem Powiatu;
e)    dotacji dla innych podmiotów;
3)    omówienie przychodów, związanych z pokryciem niedoboru budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów, pożyczek oraz wykupem obligacji;
4)    prognozę łącznej kwoty długu na koniec okresu budżetowego i lata następne wynikające z planowanych i zaciągniętych zobowiązań;
5)    informację o stanie mienia powiatu, która zawiera:
a) dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności;
b)    dane dotyczące:
-    innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,
-    posiadania;
c) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji;
d)    dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania;
e)    inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego
§ 7. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lat następnych oraz informację o stanie mienia powiatu Zarząd Powiatu przedstawia:
1)    Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania;
2)    Radzie Powiatu Iławskiego
- do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 8. 1. Przewodniczący Rady Powiatu przekazuje niezwłocznie projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym Komisjom Rady oraz wyznacza termin sesji budżetowej;
2. Komisje Stałe Rady na swych posiedzeniach analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny. Swoje wnioski i opinie formułują na piśmie i przekazują Przewodniczącemu Rady co najmniej na 30 dni przed ustalonym terminem Sesji.
W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie istnieje obowiązek wskazania przez Komisję źródła jego sfinansowania.
3.    Przewodniczący Rady wnioski i opinie wszystkich Komisji przekazuje niezwłocznie Zarządowi, celem dokonania ewentualnych autopoprawek do projektu budżetu.
4.    W terminie 5 dni od otrzymania wszystkich opinii i wniosków Komisji Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ich treścią może dokonać autopoprawek do projektu budżetu;
5.    Po dokonaniu autopoprawek do projektu budżetu Zarząd Powiatu przekazuje go ponownie do rozpatrzenia przez Komisję Budżetu i  Finansów;
6.    W posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów, na którym wydawana jest ostateczna opinia o projekcie budżetu uczestniczą przewodniczący pozostałych Komisji lub ich zastępcy. Opinia ta winna być wydana w terminie 18 dni przed ustalonym terminem Sesji budżetowej.
7.    Bez zgody Zarządu Powiatu, Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie budżetu powiatu zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu powiatu.
§ 9. Pisemna opinia Komisji Budżetu i Finansów o projekcie budżetu przekazywana jest niezwłocznie Zarządowi Powiatu, który, po zapoznaniu się z jej treścią, w terminie 3 dni może wprowadzić stosowne poprawki.
§ 10. Przy sporządzaniu porządku Sesji Rady Powiatu, na której będzie rozpatrywany projekt budżetu, powinny być uwzględnione następujące punkty:
1)    odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem;
2)    odczytanie opinii stałych Komisji Rady;
3)    odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu;
4)    odczytanie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii Komisji i Regionalnej Izby Obrachunkowej;
5)    dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich głosowanie;
6)    głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 11. Uchwała budżetowa powiatu powinna być uchwalona przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 13. Traci moc Uchwała Nr VIII/52/99 Rady Powiatu w Iławie z dnia 27 maja 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 14. 1. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Iławie.
2.    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Iławie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marta Ogrodowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-11-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Barbara Myszkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-11-03 14:58:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-11-03 15:00:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-02-01 13:58:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1696 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony