Sprawozdania z pracy Rady Powiatu Iławskiego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Sprawozdanie z pracy Rady Powiatu Iławskiego za 2012 r.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Sprawozdanie z pracy Rady Powiatu Iławskiego od 01 stycznia 2012 r. do 20 grudnia 2012 r.
Rada Powiatu Iławskiego w omawianym okresie odbyła 13 posiedzeń, w tym; 10 sesji zgodnie z uchwalonym planem pracy na rok 2012 i 3 sesje zwołane zostały na wniosek Zarządu Powiatu. Sesje pozaplanowe dotyczyły podjęcia uchwał w sprawach: zmiany uchwały budżetowej powiatu na 2012 rok.
Frekwencja:
Frekwencja radnych na sesjach w omawianym okresie wyniosła 86,45%. Nieobecności w większości były usprawiedliwione.
Zmiany organizacyjne:
Nie było zmian organizacyjnych ani w Radzie Powiatu Iławskiego, ani w składach Komisji. W składzie Zarządu powiatu również nie było żadnych zmian.
Komisje Rady Powiatu:
Komisja Rewizyjna liczy obecnie 4 członków z przewodniczącym Januszem Pszczolińskim, Wiceprzewodniczącym Komisji jest pan Stanisław Rudzyński.
Komisja Budżetu i Finansów liczy 7 członków z przewodniczącą Komisji panią Bożeną Cebulską. Wiceprzewodniczącym Komisji jest pan Ryszard Zabłotny.
Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa licząca obecnie 6 członków. Do 13 grudnia 2012 Komisji przewodniczył pan Mirosław Ukleja (wygaśnięcie mandatu w skutek śmierci). Wiceprzewodniczącym komisji jest pan Wojciech Żmudziński.
Komisja Edukacji, Kultury i Sportu liczy 8 członków z przewodniczącą panią Joanną Lichacz. Wiceprzewodniczącą Komisji jest pani Grażyna Taborek.
Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego liczy 7 członków. Przewodniczącym komisji jest pan Krzysztof Cieślak,
a Wiceprzewodniczącym pan Wiesław Musiał.
Sesje programowe:
Sesje dotyczyły między innymi:
- „Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi powiatu iławskiego na 2013 rok”
- „Program rozwoju pieczy zastępczej na terenie powiatu iławskiego w latach 2012-2014”,
- „Powiatowego Programu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2012 -2016”.
Rada zapoznała się z informacją dotyczącą:
- stanu bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz zagrożeniach pożarowych powiatu za rok 2011 złożoną przez Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
- działalności Komendy Powiatowej Policji oraz informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego za rok 2011,
- działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2011 rok,
- realizacji „Programu współpracy powiatu iławskiego za rok 2011 z organizacjami pozarządowymi”,
- stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu iławskiego za rok 2011 (Informacja Powiatowego Inspektora Sanitarnego),
- sprawozdania z wykonania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego powiatu iławskiego na lata 2004-2013,
- sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2011,
- wykonania budżetu powiatu za 2011 rok i udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu,
- przyjęcia planu rzeczowo-finansowego Powiatowego Szpitala im. Wł. Biegańskiego w Iławie na 2012 rok,
- sprawozdania z działalności Powiatowego Szpitala im. Wł. Biegańskiego w Iławie za rok 2011 w zakresie dot.: realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń, prawidłowości gospodarowania mieniem na podstawie informacji dyrektora Szpitala.
- przyjęcia rocznego sprawozdania rzeczowo-finansowego Powiatowego Szpitala im. Wł. Biegańskiego w Iławie za rok 2011
Rada Powiatu ponadto podjęła uchwały m.in. w sprawach:
- utworzenia i nadania statutu Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej,
- przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej w powicie iławskim za rok 2011,
- nadania statutu Powiatowemu Szpitalowi im. Wł. Biegańskiego w Iławie,
- założenia Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji i nadania mu statutu,
- pomocy materialnej przyznawanej studentom kształcącym się na kierunku lekarskim,
- ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg przez jednostkę wyznaczoną przez Starostę oraz za parkowanie tych pojazdów,
- przeznaczenia środków PFRON na rehabilitację zawodowa i społeczną w 2012 roku,
Uchwały Rady w liczbach:
Rada Powiatu w omawianym okresie podjęła 103 uchwały, z tego o charakterze programowym 3, organizacyjnym 37, dotyczących budżetu 27, dotyczących oświaty 26, opieki społecznej 10, w tym 4 uchwały dotyczyły prawa miejscowego.
Wyróżnienia, podziękowania:
- wręczono nagrody za osiągnięcia w dziedzinie kultury i sportu,
- wręczono nagrody laureatom Akcji „Czyste jeziora i rzeki – wiosna 2012”.
Interpelacje, wnioski i zapytania:
Radni na sesjach zgłaszali zapytania i interpelacje. Na wszystkie zgłoszone zapytania i interpelacje odpowiedź udzielona była przez Starostę lub dyrektorów jednostek organizacyjnych na sesjach Rady.
Gościliśmy na naszych sesjach zaproszonych gości min.:
- Przewodniczących Rad Miejskich i Gminnych oraz wójtów i burmistrzów z naszego powiatu.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Iławie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Rozalia Bytner |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-01-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Alicja Blinkiewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-01-24 13:27:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-24 13:33:42 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-01-24 13:34:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2106 raz(y) |