Do zadań sekretarza powiatu należy w szczególności:
1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, a w szczególności:
a) nadzór nad organizacją pracy Starostwa,
b) sprawowanie nadzoru i kontroli nad opracowywaniem projektów oraz zmian regulaminów, zarządzeń i innych przepisów wewnętrznych,
c) nadzorowanie spraw związanych z doskonaleniem kadr i usprawnianiem pracy w Starostwie.
2. Koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów oraz referendum na terenie Powiatu.
3. Wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Starosty.
4. Pełnienie funkcji kierownika Starostwa w czasie nieobecności Starosty lub Wicestarosty W takim przypadku przysługują mu wyłącznie uprawnienia Starosty jako kierownika Starostwa.
Sekretarz nadzoruje bezpośrednio następujące komórki organizacyjne Starostwa:
- Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa
- Biuro Obsługi Organów Powiatu
- Referat Administracyjno - Gospodarczy.
]]>