Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Regulamin Działania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-19 11:35:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Załącznik do Uchwały Nr 13/2008
Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
z dnia 10 października 2008 r.
Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
z dnia 10 października 2008 r.
REGULAMIN DZIAŁANIA POWIATOWEJ SPOŁECZNEJ RADY
DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
§ 1
1.Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych zwana dalej „Radą” jest organem opiniodawczo-doradczym, powołanym w celu realizacji zadań Starosty w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.) o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.2.Do zadań Rady należy:
1)inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepłnosprawnych oraz realizacji praw osób niepełnosprawnych,
2)opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
3)ocena realizacji programów,
4)opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych,
5)na wniosek Starosty uczestnictwo w spotkaniach dotyczących osób niepełnosprawnych.
3.Zasady działania Rady określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i polityki społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych rad do spraw osób niepełnosprawnych (DZ. U. z 2003 r. NR 62, poz. 560) oraz niniejszy Regulamin.
§ 2
1.W skład Rady wchodzą:1)przewodniczący Rady, powołany przez Radę z grona jej członków na okres jednego roku w głosowaniu jawnym,
2)czterech członków Rady powołanych spośród przedstawicieli działających na terenie Powiatu organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatu, gmin),
2.Kadencja Rady trwa 4 lata,
3.Członek Rady może zostać odwołany:
1)na swój wniosek
2)na wniosek organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę
3)na wniosek Starosty, po zasięgnięciu opinii organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od złożenia wniosku o odwołanie,
4.Członkostwo w Radzie ustaje zawsze z wygaśnięciem kadencji,
5.W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Rady przed upływem kadencji w celu uzupełnienia składu Rady, Starosta zamieszcza w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w terminie 30 dni od odwołania członka, ogłoszenie informujące o możliwości zgłaszania kandydatów na członka Rady.
§ 3
1.Pracami Rady kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępuje go wiceprzewodniczący.2.Na wniosek Przewodniczącego Rada wybiera spośród swoich członków wiceprzewodniczącego i sekretarza na okres jednego roku zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady w głosowaniu jawnym.
3.Przewodniczący, Wiceprzewodniczący i Sekretarz tworzą prezydium Rady.
4.Rada obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady lub na wniosek co najmniej połowy członków prezydium Rady lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Rady, w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
5.O planowanym posiedzeniu i porządku obrad przewodniczący Rady zawiadamia członków Rady oraz zaproszone osoby w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym posiedzeniem. w wyjątkowych sytuacjach termin może ulec skróceniu.
6.Na posiedzenia Rady mogą być zapraszani przedstawiciele nauki oraz innych organów, organizacji i instytucji nie reprezentowanych w Radzie, w celu prezentacji stanowiska w sprawie problemów dotyczących osób niepełnosprawnych.
7.Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej raz na kwartał.
8.Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Starosta w terminie 21 dni od dnia powołania Rady.
§ 4
1.Rada wyraża swoją opinię w sprawach należących do zakresu jej działania w formie uchwały lub odpowiedniego zapisu w protokole w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady lub w głosowaniu tajnym na wniosek członka Rady.2.W przypadku równej ilości głosów o rozstrzygnięciu decyduje głos Przewodniczącego Rady.
§ 5
1.Z posiedzeń Rady sporządzany jest protokół.2.Protokół podpisuje przewodniczący Rady lub w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący lub Sekretarz.
3.Ostateczny tekst protokołu zatwierdza Rada na najbliższym posiedzeniu.
4.Protokoły wraz z innymi dokumentami zebranymi przez Radę przechowywane są w Starostwie.
§ 6
Do zadań prezydium Rady należy:1)wykonywanie zadań Rady w okresie między jej posiedzeniami,
2)opracowanie i przedstawienie na posiedzeniu Rady projektów planu pracy Rady,
3)przygotowanie corocznego sprawozdania z działalności Rady,
4)powierzanie zadań stałym lub doraźnym zespołom problemowym w celu opracowania projektu opinii lub stanowiska Rady w określonych sprawach.
§ 7
1.Koszty działania Rady pokrywa się ze środków własnych budżetu powiatu.2.Członkom Rady przysługuje zwrot kosztów podróży od miejsca zamieszakania lub miejsca pracy do miejsca czynności służbowej i z powrotem środkami transportu publicznego.
3.Wypłata określona w ust. 2 następuje na podstawie oświadczenia członka Rady.
§ 8
Obsługę adninistracyjno-biurową Rady prowadzi Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa (tel. 089/649-07-20 lub 089/649-07-42).
Pobierz dane XML Regulamin Działania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych Drukuj informację Regulamin Działania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Iławie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Michał Wojciechowski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-02-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Markuszewski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-02-19 11:34:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-02-19 11:35:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2010-02-19 11:35:03 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3276 raz(y) |