ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Regulamin Działania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Informacja ogłoszona dnia 2010-02-19 11:35:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załącznik do Uchwały Nr 13/2008
Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
z dnia 10 października 2008 r.
 
REGULAMIN DZIAŁANIA POWIATOWEJ SPOŁECZNEJ RADY
DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

§ 1
1.Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych zwana dalej „Radą” jest organem opiniodawczo-doradczym, powołanym w celu realizacji zadań Starosty w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.)  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
2.Do zadań Rady należy:
1)inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepłnosprawnych oraz realizacji praw osób niepełnosprawnych,
2)opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
3)ocena realizacji programów,
4)opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych,
5)na wniosek Starosty uczestnictwo w spotkaniach dotyczących osób niepełnosprawnych.
3.Zasady działania Rady określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i polityki społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych rad do spraw osób niepełnosprawnych (DZ. U. z 2003 r.  NR 62, poz. 560) oraz niniejszy Regulamin.

§ 2
1.W skład Rady wchodzą:
1)przewodniczący Rady, powołany przez Radę z grona jej członków  na okres jednego roku w głosowaniu jawnym,
2)czterech członków Rady powołanych spośród przedstawicieli działających na terenie Powiatu organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatu, gmin),
2.Kadencja Rady trwa 4 lata,
3.Członek Rady może zostać odwołany:
1)na swój wniosek
2)na wniosek organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę
3)na wniosek Starosty, po zasięgnięciu opinii organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od złożenia wniosku o odwołanie,
4.Członkostwo w Radzie ustaje zawsze z wygaśnięciem kadencji,
5.W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Rady przed upływem kadencji w celu uzupełnienia składu Rady, Starosta zamieszcza w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w terminie 30 dni od odwołania członka, ogłoszenie informujące o możliwości zgłaszania kandydatów na członka Rady.

§ 3
1.Pracami Rady kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępuje go wiceprzewodniczący.
2.Na wniosek Przewodniczącego Rada wybiera spośród swoich członków wiceprzewodniczącego i sekretarza na okres jednego roku zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady  w głosowaniu jawnym.
3.Przewodniczący, Wiceprzewodniczący i Sekretarz tworzą prezydium Rady.
4.Rada obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady lub na wniosek co najmniej połowy członków  prezydium Rady lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Rady, w ciągu  14 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
5.O planowanym posiedzeniu i porządku obrad przewodniczący Rady zawiadamia członków Rady oraz zaproszone osoby w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym posiedzeniem. w wyjątkowych sytuacjach termin może ulec skróceniu.
6.Na posiedzenia Rady mogą być zapraszani przedstawiciele nauki oraz innych organów, organizacji i instytucji nie reprezentowanych w Radzie, w celu prezentacji stanowiska w sprawie problemów dotyczących osób niepełnosprawnych.
7.Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej raz na kwartał.
8.Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Starosta w terminie 21 dni od dnia powołania Rady.

§ 4
1.Rada wyraża swoją opinię w sprawach należących do zakresu jej działania w formie uchwały lub odpowiedniego zapisu w protokole w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady lub w głosowaniu tajnym na wniosek członka Rady.
2.W przypadku równej ilości głosów o rozstrzygnięciu decyduje głos Przewodniczącego Rady.

§ 5
1.Z posiedzeń Rady sporządzany jest protokół.
2.Protokół podpisuje przewodniczący Rady lub w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący lub Sekretarz.
3.Ostateczny tekst protokołu zatwierdza Rada na najbliższym posiedzeniu.
4.Protokoły wraz z innymi dokumentami zebranymi przez Radę przechowywane są w Starostwie.

§ 6
Do zadań prezydium Rady należy:
1)wykonywanie zadań Rady w okresie między jej posiedzeniami,
2)opracowanie i przedstawienie na posiedzeniu Rady projektów planu pracy Rady,
3)przygotowanie corocznego sprawozdania z działalności Rady,
4)powierzanie  zadań stałym lub doraźnym zespołom problemowym w celu opracowania projektu opinii lub stanowiska  Rady w określonych sprawach.

§ 7
1.Koszty działania Rady pokrywa się ze środków  własnych budżetu powiatu.
2.Członkom Rady przysługuje zwrot kosztów podróży od miejsca zamieszakania lub miejsca pracy do miejsca czynności służbowej i z powrotem środkami transportu publicznego.
3.Wypłata określona w ust. 2 następuje na podstawie oświadczenia członka Rady.

§ 8
Obsługę adninistracyjno-biurową  Rady prowadzi Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa (tel. 089/649-07-20 lub 089/649-07-42).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Iławie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Michał Wojciechowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Markuszewski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-19 11:34:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-19 11:35:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-02-19 11:35:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3276 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony